« Terug naar het berichtenoverzicht
Door: Evelien
Categorie: Webwinkels
Geplaatst op: 20/1/2017
20
jan
Het afgelopen jaar hebben webwinkels zonder fysieke winkel de meeste omzetgroei weten te realiseren. De omzet van deze zogenaamde Pure Players steeg tijdens de eerste 11 maanden van 2016 met 23% ten opzichte van dezelfde periode in 2015. Dat blijkt uit gegevens van het CBS.
Pure Players vs. Omnichannel Retailers
Webwinkels zonder fysieke winkel wisten in 2016 een sterke omzetgroei te realiseren. In de eerste 11 maanden van 2016 steeg de omzet van deze Pure Players met 23% ten opzichte van 2015. De online omzet van webwinkels die ook fysiek aanwezig zijn in de Nederlandse winkelstraten (ook wel omni-channel retailers), groeide met 14,9%. In 2015 was de online omzet van zowel de Pure Players als omni-channel retailers nog gelijk.
Stijgende online omzet
Alle Nederlandse webwinkels samen zetten 19,4% meer om in de eerste 11 maanden van 2016 dan in dezelfde periode in 2015. Een jaar eerder groeide de totale omzet van alle webwinkels uit Nederland nog met 21,5%. In 2016 kocht 73% van de Nederlanders iets online. De mensen die wel eens online shoppen, doen ook steeds meer aankopen.
« Terug naar het berichtenoverzicht
Om te reageren moet je eerst inloggen
Gerelateerde berichten
Populair
Blog je mee?
Ben jij enthousiast over JouwAanbieding en vind je 't leuk om te schrijven? Klim in de pen en schrijf mee op het blog van JouwAanbieding. Vertel ons jouw motivatie en wie weet lezen we binnenkort hier wel jouw berichten!
Bericht insturenNieuws melden
Heb je een tip voor onze redactie? Een nieuwtje of een onderwerp dat zeker niet mag ontbreken op het JouwAanbieding-blog? Stel ons op de hoogte, en we gaan er mee aan de slag!
Nieuws melden