« Terug naar het berichtenoverzicht
Door: Evelien
Categorie: Webwinkels
Geplaatst op: 21/2/2017
21
feb
Pure-player webwinkels, webwinkels die enkel een online webshop hebben, zijn in Nederland populairder bij mannen dan vrouwen. Mannen neigen bij het doen van online aankoop eerder naar webshops die geen fysieke vestiging in de winkelstraat hebben. Vrouwen kiezen tijdens het online shoppen eerder voor shops die ook offline winkels hebben. Dit blijkt uit een recent consumentenonderzoek van Q&A.
Online vs. fysieke winkel
Nederlandse mannen shoppen liever online dan vrouwen. Deze conclusie werd getrokken nadat onderzoeksbureau Q&A 1.900 respondenten vroeg naar hun favoriete winkels. Uit het onderzoek bleek dat mannen eerder trekken naar zogenaamde pure players; webwinkels zoals Bol.com die geen fysieke vestigingen hebben. Vrouwen shoppen ook wel degelijk graag online, maar doen dit eerder bij webshops die ook in de Nederlandse winkelstraten aanwezig zijn. Voorbeelden hiervan zijn H&M, HEMA en Action.
Grote favoriet
Alle 1.900 respondenten die meededen aan het onderzoek van Q&A werden gevraagd een Top 5 van hun favoriete winkels op te stellen. In de Top 5 van mannen stonden gemiddeld 3 webwinkels, in de Top 5 van vrouwen waren dat er gemiddeld 2. Beiden bleken echter één grote favoriet te hebben; Bol.com. Het grote aanbod en snelle levering van deze webwinkel maken Bol.com populair bij zowel mannen als vrouwen, zo blijkt uit de resultaten van het onderzoek van Q&A.
« Terug naar het berichtenoverzicht
Om te reageren moet je eerst inloggen
Gerelateerde berichten
Populair
Blog je mee?
Ben jij enthousiast over JouwAanbieding en vind je 't leuk om te schrijven? Klim in de pen en schrijf mee op het blog van JouwAanbieding. Vertel ons jouw motivatie en wie weet lezen we binnenkort hier wel jouw berichten!
Bericht insturenNieuws melden
Heb je een tip voor onze redactie? Een nieuwtje of een onderwerp dat zeker niet mag ontbreken op het JouwAanbieding-blog? Stel ons op de hoogte, en we gaan er mee aan de slag!
Nieuws melden