« Terug naar het berichtenoverzicht
Door: Twan
Categorie: Webwinkels
Geplaatst op: 18/9/2015
18
sep
De Bijenkorf stopt volgend jaar met de Drie Dwaze Dagen. Het warenhuis probeert zich al enige tijd te positioneren in een luxer marktsegment en zegt dat stunten met prijzen daar niet bij past.

Drie Dwaze Dagen
De Drie Dwaze Dagen worden dit jaar voor de 32e keer georganiseerd en trokken online en in de winkels zo’n twee miljoen bezoekers. Elk jaar staan er 's morgens vroeg lange rijen voor de filialen tijdens het sales-event. Een uitverkoop is het nooit geweest, benadrukt De Bijenkorf, want de artikelen werden speciaal voor het evenement ingekocht. De uitverkopen in het voorjaar en rond de jaarwisseling blijven wel bestaan, maar zullen een stuk minder lang duren.
Beleving
"Dat is onze focus. Daar passen geen prijsgedreven promoties in", vertelt topman Giovanni Colauto tegen De Telegraaf. "We hebben genoeg succes. Onze omzet steeg in de eerste zes maanden met tien procent. De mensen komen niet voor korting, ze komen voor beleving."

Nieuwe strategie
Volgens De Bijenkorf passen de Drie Dwaze Dagen niet meer bij de zogenoemde 'Premium Experience Strategie' van het bekende warenhuis. Het bedrijf wil inzetten op topmerken, topwinkelbeleving en topservice. Het bedrijf bouwt daarom de prijspromoties af. Om diezelfde reden schafte het warenhuis ook al haar 'Maffe Marathon' af.

« Terug naar het berichtenoverzicht
Om te reageren moet je eerst inloggen
Gerelateerde berichten
Populair
Blog je mee?
Ben jij enthousiast over JouwAanbieding en vind je 't leuk om te schrijven? Klim in de pen en schrijf mee op het blog van JouwAanbieding. Vertel ons jouw motivatie en wie weet lezen we binnenkort hier wel jouw berichten!
Bericht insturenNieuws melden
Heb je een tip voor onze redactie? Een nieuwtje of een onderwerp dat zeker niet mag ontbreken op het JouwAanbieding-blog? Stel ons op de hoogte, en we gaan er mee aan de slag!
Nieuws melden