« Terug naar het berichtenoverzicht
Door: Esmee
Categorie: Webwinkels
Geplaatst op: 12/1/2016
12
jan
De Beste Service Award Webwarenhuizen gaat dit jaar naar Bol.com en is uitgereikt door het Reviewplatform Opiness. In 2013 ontving de webwinkelgigant dezelfde prijs, alleen dan in de categorie Webwinkels. Klanten vinden snelheid een steeds belangrijker onderdeel van de service. Bedrijven verdienen ook steeds meer punten op het gebied van extra’s.
Gisteravond is de Award voor Beste Service in de klassen van webwarenhuizen 2014-2015 uitgereikt aan Bol.com. In 2014 en 2015 heeft de webwinkelgigant alweer bewezen dat haar service optimaal is en wordt daarom beloont door haar klanten met een mooie 8,3 als eindcijfer. Ook in 2014 ontving Bol.com de Service Award Webwinkels van 2013, maar dit jaar heeft de winkel een nog hogere scoren en daar zijn ze trots op! Bol.com verbeterd ieder jaar de service en probeert altijd aan de behoefte te voldoen van de klant. De webwinkelgigant hoopt volgend jaar weer de Award te winnen.
Reviewplatform
Opiness Ieder jaar deelt het Reviewplatform Opiness een prijs uit aan het bedrijf dat door consumenten wordt gezien als een bedrijf met de beste service. Door de reviews op het platform te onderzoeken, schetst Opiness een duidelijk beeld van de servicebeleving die een gemiddelde klant heeft bij een bedrijf. De prijs wordt uitgedeeld in verschillende categorieën.
Snelheid
In de zoektocht naar het bedrijf met de beste service is gekeken naar de reviews op het Reviewplatform Opiness. In de reviews van dit jaar sprak 1 op de 3 consumenten over een snelle service, snelle bezorging en snelle afhandeling. Hieruit blijkt dus dat de snelheid gelijk staat aan een goede service. In de voorgaande jaren was een belangrijk aspect in de Beste Service Award een goede prijs of goedkope prijs. Dit beeld is in de jaren veranderd want dit jaar sprak slechts 10% van de reviews over het belang van de prijs.
Aandacht
Na het onderzoeken van alle reviews zijn er veel hoge cijfers gegeven ten opzichte van vorige jaar. Dit kwam voornamelijk door de persoonlijke touch die bedrijven toevoegde aan hun servicebeleid. De persoonlijke touch kwam terug in extra’s die de klant niet had verwacht of standaard krijgt van een bedrijf. Denk hierbij aan meer stapjes van een bedrijf, in de vorm van extra verpakking, aandacht of service, verteld Opiness. De gouden combinatie voor een goede service is de klant snel bedienen, verrassen en zich speciaal laten voelen.
Naast de award voor Beste Service Webwarenhuizen, zijn er ook awards uitgedeeld in andere categorieën. Allsecur kreeg een award in de categorie Autoverzekeraar. Fuif.nl en MooisenMeer.nl kregen een gedeelde 1e prijs in de categorie Webwinkels en de Lidl kreeg de award in de categorie Supermarkten.
« Terug naar het berichtenoverzicht
Om te reageren moet je eerst inloggen
Gerelateerde berichten
Populair
Blog je mee?
Ben jij enthousiast over JouwAanbieding en vind je 't leuk om te schrijven? Klim in de pen en schrijf mee op het blog van JouwAanbieding. Vertel ons jouw motivatie en wie weet lezen we binnenkort hier wel jouw berichten!
Bericht insturenNieuws melden
Heb je een tip voor onze redactie? Een nieuwtje of een onderwerp dat zeker niet mag ontbreken op het JouwAanbieding-blog? Stel ons op de hoogte, en we gaan er mee aan de slag!
Nieuws melden