« Terug naar het berichtenoverzicht
Door: Lianne
Categorie: Webwinkels
Geplaatst op: 3/4/2019
3
apr
In 2018 kochten vijf miljoen Nederlanders voor een bedrag van 880 miljoen euro bij buitenlandse webwinkels, blijkt uit de Thuiswinkel Markt Monitor van Thuiswinkel.org en PostNL.
Het aantal cross-border shoppende Nederlanders groeide in 2018 maar liefst met 32% ten opzichte van het jaar ervoor. In 2017 kochten nog 3,8 miljoen Nederlanders via buitenlandse webwinkels, afgelopen jaar waren dit er vijf miljoen. Het bedrag groeide met 15% tot 23,7 miljard, waarmee de totale online bestedingen voor 3,7 procent aan buitenlandse sites kan worden toegewezen.
Vooral in China
Vooral kleding, schoenen, speelgoed, personallifestyle- en IT-producten worden bij de webwinkels gekocht. China is met 31 procent van de aankopen het populairst, gevolgd door Duitsland (17 procent), het Verenigd Koninkrijk (15 procent) en de Verenigde Staten (9 procent).
Sterke thuismarkt
Nederlanders hebben vergeleken met consumenten uit andere landen nog erg de voorkeur voor webshops uit eigen land. "In andere landen ligt het aandeel van 'crossborderbestedingen' veel hoger, soms wel in de tientallen procenten", zegt Wijnand Jongen, directeur van Thuiswinkel.org, hierover. En dat is logisch, zegt Jongen, want in Nederland beschikken we over een sterke, gezonde e-commercesector die haar klanten met een groot aanbod en een goede en snelle service over het algemeen op hun wenken bedient.
Bron: NU.nl
« Terug naar het berichtenoverzicht
Om te reageren moet je eerst inloggen
Gerelateerde berichten
Populair
Blog je mee?
Ben jij enthousiast over JouwAanbieding en vind je 't leuk om te schrijven? Klim in de pen en schrijf mee op het blog van JouwAanbieding. Vertel ons jouw motivatie en wie weet lezen we binnenkort hier wel jouw berichten!
Bericht insturenNieuws melden
Heb je een tip voor onze redactie? Een nieuwtje of een onderwerp dat zeker niet mag ontbreken op het JouwAanbieding-blog? Stel ons op de hoogte, en we gaan er mee aan de slag!
Nieuws melden