« Terug naar het berichtenoverzicht
Door: Evelien
Categorie: Webwinkels
Geplaatst op: 21/4/2017
21
apr
Coolblue is tijdens het CustomerFirst Gala uitgeroepen tot winnaar van de publieksprijs van de NCCA Customer First Awards. Het bedrijf mag zich een jaar lang het 'Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland' noemen. De awards werden gisterenavond uitgereikt in het Beatrix Theater in Utrecht. Het Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland is een initiatief van Bureau SAMR en Beeckestijn Business School en wordt dit jaar voor de 10e keer georganiseerd.

Klantvriendelijkste bedrijf van Nederland
Coolblue is door het bieden van uitstekende klantenservice gekroond tot 'Klantvriendelijkste bedrijf van Nederland 2017' tijdens de Customer First Swards. Coolblue werd samen met 220 andere bedrijven beoordeeld op punten als 'medewerkers beschikbaar', 'doen wat reclame belooft' en 'oprecht betrokken'. Met een eindcijfer van 8,34 kwam de Rotterdamse webshop als winnaar uit de bus. "Coolblue is een terechte winnaar", zegt Gerrit Piksen, manager customer intelligence bij SAMR. "De scores in de Top 10 liggen dicht bij elkaar, maar Coolblue scoort 0,28 punten hoger dan de nummer 2, Greetz. Coolblue wordt vooral goed beoordeeld omdat ze doen wat ze beloven, niet moeilijk doen en als er eens wat mis gaat, geven ze dat direct toe en lossen het perfect op."
Top 10 klantvriendelijkste bedrijven
Om uit te zoeken welk bedrijf door de Nederlands consument als meest klantvriendelijkheid wordt ervaren, doen initiatiefnemers SAMR en Beeckestijn Business School continu online onderzoek. Dit jaar laat winnaar Coolblue o.a. Greetz.nl en ook Landal GreenParks achter zich wanneer het gaat om klantvriendelijkheid. De Top-10 ranking van 2017 is:
- Coolblue
- Greetz
- Landal GreenParks
- Pearle
- Van der Valk
- Ikea
- Miss Etam
- Specsavers
- Efteling
- EMTÉ Supermarkten
Klantvriendelijkste medewerker
Naast de award voor klantvriendelijkste bedrijf van Nederland zijn er tijdens het award gala in Utrecht ook prijzen uitgereikt aan verschillende branchewinnaars. Zo werd o.a. Regiobank benoemd tot meest klantvriendelijke bank van Nederland en komt Simyo als klantvriendelijkste telecomleverancier uit de bus. Speciale aandacht was er voor Stienie Veldsink van de Efteling. Zij werd uitgeroepen tot 'Klantvriendelijkste Mederwerker van Nederland'. De Top 25 bedrijven uit het onderzoek en de genomineerden voor de NCCA Awards mochten voor deze prijs elk één medewerker nomineren.

Prijzenkast Coolblue
De prijzenkast van Coolblue begint inmiddels aardig vol te raken. Een paar weken geleden wist het bedrijf nog de prestigieuze Shopping Award voor Beste Webwinkel van Nederland 2017 in de wacht te slepen. In februari benoemde Tweakers Coolblue tot Beste Winkel van Nederland en België 2016/2017.
« Terug naar het berichtenoverzicht
Om te reageren moet je eerst inloggen
Gerelateerde berichten
Populair
Blog je mee?
Ben jij enthousiast over JouwAanbieding en vind je 't leuk om te schrijven? Klim in de pen en schrijf mee op het blog van JouwAanbieding. Vertel ons jouw motivatie en wie weet lezen we binnenkort hier wel jouw berichten!
Bericht insturenNieuws melden
Heb je een tip voor onze redactie? Een nieuwtje of een onderwerp dat zeker niet mag ontbreken op het JouwAanbieding-blog? Stel ons op de hoogte, en we gaan er mee aan de slag!
Nieuws melden