« Terug naar het berichtenoverzicht
Door: Evelien
Categorie: Webwinkels
Geplaatst op: 15/12/2017
15
dec
De verkiezing Retailer of the Year Europe 2017-2018 is gewonnen door Hunkemoller. De verkiezing, initiatief van Q&A, werd georganiseerd in 10 Europese landen. Ruim 1,5 miljoen mensen kozen Hunkemoller als beste winkelketen van Europa. De Retailer of the Year verkiezing werd dit jaar voor de derde keer georganiseerd.
Retailer of the Year Europe 2017-2018
Volgens 1,5 miljoen Europese consumenten is Hunkemoller de beste winkelketen van Europa. Deze week werd bekend dat de lingerieketen de verkiezing van Retailer of the Year Europe heeft gewonnen. Deze verkiezing is een initiatief van onderzoeksbureau Q&A en wordt georganiseerd in tien Europese landen (Nederland, België, Frankrijk, Italië, Spanje, Duitsland, Oostenrijk, Zwisterland, Luxemburg en Rusland). Alle winkelketens die afgelopen jaar een categorieprijs wonnen in tenminste drie van deze landen maakten kans op de titel Retailer of the Year Europe. Hunkemöller won de titel uiteindelijk met een 7,95 als eindcijfer, gebaseerd op 28.730 stemmen uit een totaal van 2,7 miljoen beoordelingen. Het van oorsprong Nederlandse bedrijf, opgericht in 1886, mag zich nu een jaar lang beste winkelketen van Europa noemen.
Retailer of the Year Nederland
Eerder dit jaar beoordeelden ruim 316.000 Nederlandse consumenten hun favoriete retailers voor de publieksprijzen ‘Beste Winkelketen van Nederland’ en ‘Webshop Awards Nederland’. Op donderdag 14 september werden de winnaars van deze categorieprijzen bekendgemaakt. Bol.com ging zowel naar huis met de Retailer of the Year als de Webshop Award. Winkelketen Action werd gekroond tot 'Beste Winkelketen van Nederland’ 2017-2018. Hunkemoller viel in Nederland in de prijzen met de vakprijs 'Beste Retail Excecutive', een persoonlijke prijs voor Philip Mountford, CEO van het bedrijf.
Voorgaande jaren
De Europe Retailer of the Year verkiezing vond dit jaar voor de derde keer plaats. Initiatiefnemer Q&A uit Amersfoort zet de verkiezing in samenwerking met een aantal partners en sponsors op om retailers inzicht te geven in hun prestaties vanuit het perspectief van consumenten of een vakjury. In de voorgaande twee jaren kwam Action als uiteindelijke winnaar uit de bus. Hunkemoller behaalde al eerder goede resultaten tijdens de verkiezing. Zo kreeg de lingerieketen al eerder de titel 'beste crosschannel retailer' en 'beste webshop' van het jaar.
« Terug naar het berichtenoverzicht
Om te reageren moet je eerst inloggen
Gerelateerde berichten
Populair
Blog je mee?
Ben jij enthousiast over JouwAanbieding en vind je 't leuk om te schrijven? Klim in de pen en schrijf mee op het blog van JouwAanbieding. Vertel ons jouw motivatie en wie weet lezen we binnenkort hier wel jouw berichten!
Bericht insturenNieuws melden
Heb je een tip voor onze redactie? Een nieuwtje of een onderwerp dat zeker niet mag ontbreken op het JouwAanbieding-blog? Stel ons op de hoogte, en we gaan er mee aan de slag!
Nieuws melden