« Terug naar het berichtenoverzicht
Door: Esmee
Categorie: Webwinkels
Geplaatst op: 23/12/2015
23
dec
Het gaat niet goed met V&D. Na een moeilijk jaar zijn ze nu nog steeds niet uit de problemen en hebben ze de webshop tijdelijk moeten sluiten. In 2015 zijn er veel veranderingen geweest om de beleving van de klant te optimaliseren, maar helaas zonder succes.
Na alle moeite die V&D heeft gedaan om weer in de running te komen, bevindt het warenhuis zich nu toch weer in zwaar weer. V&D heeft uitstel van betaling gevraagd omdat er te weinig inkomsten zijn en ze niet op kunnen botsen tegen de hoge lonen en huurkosten. Begin dit jaar ontving de winkel miljoenen van Sun Capital, de eigenaar van V&D, om er weer bovenop te komen. Er zijn verschillende acties ondernomen om de winkelbeleving te verbeteren, maar het blijkt nu toch niet gelukt te zijn.
Crisis bij V&D
V&D slaagt er al jaren niet in om uit de rode cijfers te komen. Sinds januari probeert de warenhuisketen met enkelen noodgrepen de eigen toekomst veilig te stellen. Helaas is dat tot op de dag van vandaag niet gelukt. In januari werd er een plan naar buiten gebracht met de ingrepen voor dit jaar. Zo werd er per 1 februari gekort op de salarissen van ongeveer 5.000 werknemers en werd er ook verwacht dat er winkels zouden sluiten, maar dat is tot heden nog niet gebeurt. ‘’Het gaat niet goed’’ volgens directeur John van der Ent, die aan de Nederlandse shoppers laat weten dat V&D zich opnieuw moet uitvinden.
Webwinkel gesloten
In 2014 stond er een nieuw winkelconcept klaar voor V&D, maar dit niet door. Het warenhuis had er voor gekozen om te investeren in de webshop. De webwinkel werd zowel aan de voorkant als aan de achterkant vernieuwd. De website had een volledige nieuwe look & feel gekregen, met een enorme hoeveelheid functionaliteiten en een nieuw order management systeem. Deze veranderingen moesten ervoor zorgen dat de consument een betere beleving kon ervaren. De site werd ontwikkeld vanuit de mobile first gedachte, maar inmiddels heeft V&D aangekondigd de website stil te leggen. Wanneer je naar de website van het warenhuis gaat krijg je alleen het persbericht te zien waarin staat dat ze uitstel van betaling hebben gekregen en wachten op meer duidelijkheid.
Veranderingen
Naast de veranderingen aan de website zijn er ook in de fysieke winkels aanpassingen doorgevoerd dit jaar. Zo werden er in de V&D’s van Almere, Amstelveen en Uden bestelzuilen geplaatst. Als iets niet op voorraad was in de winkel kon je het direct bestellen en betalen via 1 van de zuilen. Klanten uit Utrecht en Groningen konden gekochte artikelen uit de winkel dezelfde dag nog thuis laten bezorgen.
In de komende periode blijven alle vestigingen van V&D en La Place open. Dit is van belang voor de schuldeisers en van groot belang om eventuele voortzetting van het bedrijf zo kansrijk mogelijk te laten zijn. Alleen de webshop van V&D is dus tot nader order gesloten.
« Terug naar het berichtenoverzicht
Om te reageren moet je eerst inloggen
Gerelateerde berichten
Populair
Blog je mee?
Ben jij enthousiast over JouwAanbieding en vind je 't leuk om te schrijven? Klim in de pen en schrijf mee op het blog van JouwAanbieding. Vertel ons jouw motivatie en wie weet lezen we binnenkort hier wel jouw berichten!
Bericht insturenNieuws melden
Heb je een tip voor onze redactie? Een nieuwtje of een onderwerp dat zeker niet mag ontbreken op het JouwAanbieding-blog? Stel ons op de hoogte, en we gaan er mee aan de slag!
Nieuws melden