Blog

Waar moet een goede dagaanbieding shop aan voldoen?

« Terug naar het berichtenoverzicht

Door: Evelien
Categorie: Dagaanbiedingen
Geplaatst op: 16/10/2017

16
okt

Overweeg je zelf een dagshop te beginnen of ben je nieuwsgierig naar hoe JouwAanbieding nieuwe dagshops selecteert voor haar overzicht? In dit blogbericht vind je een aantal belangrijk punten waarvan onze redactie vindt dat deze zeer belangrijk zijn voor nieuwe én bestaande dagaanbiedingensites.

Op JouwAanbieding vind je dagelijks honderden nieuwe dagaanbiedingen. Regelmatig wordt ons overzicht uitgebreid met nieuwe dagshops. We stellen een aantal eisen aan zo'n nieuwe dagshop om er zeker van te zijn een nieuwe partij een toegevoegde waarde biedt aan ons overzicht. Dit zijn een aantal punten waaraan een goede dagaanbieding webshop sowieso moet voldoen. Voel je vrij om dit overzicht aan te vullen in de comments indien er zaken ontbreken!

Goede deals

Het allerbelangrijkste aspect van een dagaanbieding shop zijn natuurlijk de dagaanbiedingen. Mensen moeten warm lopen voor de spectaculaire deals. Als er iedere dag TV's, smartphones en andere dure items voor enkele euro's te koop zijn, dat zal het zeker storm lopen! Een webshop kan er nog zo slecht uit zien, mensen zullen in de spreekwoordelijke rij staan wanneer een dagshop écht stunt met aanbiedingen. Eigenlijk kun je alle andere zaken uit dit artikel negeren als de aanbiedingen van je dagshop iedere dag de beste zijn, maar uit de praktijk blijkt dat het overtreffen van het huidige aanbod een hele opgave is.

Duidelijke naam

Een dagshop heeft bij voorkeur een korte, opvallende en/of duidelijke naam. Hoe korter je naam, hoe sneller mensen je kunnen bereiken met minder toetsen én hoe makkelijker de naam te onthouden is. Kies voor een opvallende en positieve naam; ga voor een naam die jij zou aanklikken in de lange lijst met zoekresultaten van Google.

Strakke website

Voor een dagaanbiedingshop fungeert de website als winkel. Het is belangrijk dat je winkel er duidelijk, overzichtelijk en verzorgd uit ziet. Vandaag de dag gebruiken veel mensen hun smartphone (of tablet) om een website te bezoeken, dus het is belangrijker dan ooit te voren dat de website er goed uitziet op mobiele apparaten. Je webshop is je visitekaartje waarmee je je aan de buitenwereld presenteert. Deze moet er dus op en top uitzien!

Actiematig karakter

Je dagshop dient bezoekers een gevoel te geven dat het gepresenteerde product een aanbieding van topniveau is, maar moet duidelijk maken dat het gaat om een aanbieding die slechts tijdelijk verkrijgbaar is. Dit verduidelijkt niet alleen het concept van de website, maar zal wellicht twijfelaars over de streep trekken. Door duidelijke vermeldingen te gebruiken als 'dagaanbieding' of 'daily deal' zal het voor veel bezoekers duidelijk worden dat het een 24-uursaanbieding betreft. Het weergeven van een 'countdown clock' (aftellende klok) is ook absoluut aan te raden, hierdoor ziet de bezoeker meteen hoelang de gepresenteerde aanbieding geldig is.

Duidelijk check-out proces

De presentatie van aanbiedingen op de website is erg belangrijk. Onthoud ook dat de zogenaamde 'checkout'-pagina eenvoudig en duidelijk dient te zijn. Als mensen eenmaal hebben besloten om een aanbieding te kopen dan wil je als shopeigenaar niet dat ze nog afhaken vanwege een ingewikkeld afrekenproces!

Aantal aanbiedingen

Nieuwe dagshops beginnen vaak direct met het aanbieden van meerdere deals per dag, maar wij geven vaak het advies om je als nieuwe webshop eerst te focussen op één goede deal. Het is al moeilijk genoeg om 365 dagen per jaar een echte topdeal te regelen, laat staan dat je er meerdere per dag moet klaar hebben staan. Hoe meer aanbiedingen, hoe meer de bezoeker kan kopen maar hoe meer de bezoeker denkt dat jouw website een gewone webwinkel is. Het gevoel van urgentie om een dagdeal te kopen wordt zo veel minder!

Slim inkopen

De kwaliteit van een dagaanbieding wordt bepaald door het getoonde product in combinatie met de actieprijs. Een absolute topaanbieding is een zeer gewild product voor een ongelofelijk lage prijs, goedkoper dan in de winkel én goedkoper dan bij andere webshops. Om dit te bewerkstelligen dien je te beschikken over een goed netwerk aan inkoopkanalen, want enkel producten tonen van lokale groothandels zorgt ervoor dat je dagshop gedoemd is te mislukken.

E-commerce (runnen van een webshop)

Een dagaanbiedingshop is simpelweg een webwinkel met één (of enkele) producten, dus het runnen van een dagaanbiedingshop vertoont veel overeenkomsten met het voeren van een webwinkel. Bij het runnen van een webshop komt heel wat kijken. Denk aan het inkopen van producten, het bijhouden van een budget, voorraadbeheer, boekhouding, online marketing en ga zo maar door. Wanneer je een succesvolle online onderneming wil starten, is het daarnaast belangrijk dat je de klantenservice helemaal op orde hebt. JouwAanbieding beoordeelt nieuwe dagshops zeer grondig op dit aspect. Onder goede klantenservice wordt verstaan:

  • Klanten netjes te woord staan
  • Per e-mail en bij voorkeur via telefoon
  • De Nederlandse taal in geschrift goed beheersen
  • Op vaste tijden goed te bereiken zijn
  • Binnen 1-2 werkdagen reageren op vragen
  • Altijd passende oplossingen bieden voor klanten. De klant = koning!

Wil je jouw dagshop aanmelden bij onze redactie? Maak dan gebruik van het contactformulier.

Geplaatst op 16 oktober 2017

Delen via:

Evelien

Over Evelien

Deze duizendpoot houdt JouwAanbieding.nl nauwlettend in de gaten zodat alle content dag in dag uit netjes wordt gepresenteerd. Heb je een vraag voor onze klantenservice? Evelien staat altijd klaar om je te helpen. Met haar allesziende oog speurt zij iedere kortingsactie of online verkoop razendsnel op.

« Terug naar het berichtenoverzicht

    Om te reageren moet je eerst inloggen

    Email*

    Wachtwoord*

    Blog je mee?

    Ben jij enthousiast over JouwAanbieding en vind je 't leuk om te schrijven? Klim in de pen en schrijf mee op het blog van JouwAanbieding. Vertel ons jouw motivatie en wie weet lezen we binnenkort hier wel jouw berichten!

    Bericht insturen

    Nieuws melden

    Heb je een tip voor onze redactie? Een nieuwtje of een onderwerp dat zeker niet mag ontbreken op het JouwAanbieding-blog? Stel ons op de hoogte, en we gaan er mee aan de slag!

    Nieuws melden

    JouwAanbieding blog

    JouwAanbieding blog

    Op het JouwAanbieding blog lees je dagelijks interessante berichten over aanbiedingen, kortingen, besparen, lifestyle, evenementen en meer. De berichten komen rechtstreeks van de redactie! Blijf daarnaast op de hoogte van al het JouwAanbieding nieuws, winacties en andere ontwikkelingen.

    Voor ieder wat wils!

    Voor ieder wat wils!

    Diverse artikelen over aanbiedingen, besparen, kortingen, evenementen, lifestyle, gadgets, tech, reizen, sport en meer: op het JouwAanbieding blog lees je zeer uiteenlopende berichten over van alles en nog wat! Check de blogberichten per categorie om de voor jou meest interessante posts in een paar klikken te vinden.

    Vandaag

    Jarig vandaag
    • Jochem Meijer (47)Nederlands cabaretierJochem Meijer
    • Mark van Bommel (47)Nederlandse voetballerMark van Bommel
    • Midas Dekkers (78)Nederlandse bioloogMidas Dekkers
    Verleden vandaag
    • Eerste grafische webbrowser (1993)De 1e grafische webbrowser Mosaic wordt gelanceerd, waarin afbeeldingen worden verwerkt in de tekst, i.p.v. in een apart venster.Eerste grafische webbrowser
    • Dag van de Aarde (2011)De Dag van de Aarde vindt jaarlijks plaats in 192 landen. De dag heeft als doel mensen bewust na te laten denken over hun consumptiegedrag.Dag van de Aarde
    Spreuk van de dag

    Niemand houdt van file, maar toch staat iedereen ervoor in de rij.

    Nieuwsbrief

    Word lid van JouwAanbieding en profiteer van de vele voordelen:

    • Mis geen aanbieding meer!
    • Al het voordeel in je mailbox
    • Bepaal zelf dag(en) tijdstip
    • Eenvoudig in- en uitschrijven
    • Ontvang exclusieve deals

    Alle deals in 1 nieuwsbrief!

    Inschrijven