« Terug naar het berichtenoverzicht
Door: Lianne
Categorie: Webwinkels
Geplaatst op: 22/3/2019
22
maa
Online warenhuis Wehkamp slaat een nieuwe weg in. Met het concept ‘Het beste in jou. Laat maar komen’ wil Wehkamp alle vrouwen van Nederland laten voelen dat het merk naast hen staat, in iedere fase van haar leven. De nieuwe merkstrategie is onderdeel van een grotere transformatie, waarmee Wehkamp zich naar eigen zeggen neerzet als frisse, moderne, mobile-first retailer.
Met de nieuwe merkstrategie, die speciaal gericht is op vrouwen, wil Wehkamp laten weten er in alle fases in het leven van een vrouw te zijn. Het merk 'stelt zich opnieuw voor' aan de nederlandse vrouw. Joost van Hilten, chief marketing & product officer bij Wehkamp: “We zijn een mooi merk met een lange historie en hoge naamsbekendheid. Recent hebben we gekozen voor een frissere identiteit, maar nog niet iedereen kent ons op die manier." De 'herintroductie' is volgens hem het begin van een merktransformatie. "Waarbij we veel meer van een functioneel merk naar een mentaliteitsmerk gaan. We willen de klant raken en een relatie met haar opbouwen.”Alles voor de optimale shopervaring
Volgens het bedrijf is de nieuwe merkstrategie geheel in lijn met de bedrijfsstrategie van het warenhuis. De online shop koos onlangs voor een meer uitgesproken identiteit met een koraalrode huiskleur. Ook werd de shopervaring verder geoptimaliseerd en gepersonaliseerd, onder andere door het toevoegen van augmented reality en een ontdektool in de app. Aan de ruim 2.000 merken die Wehkamp verkoopt, worden de komende tijd ook nog eens honderden merken toegevoegd, zoals GAP, Na-kd, Carters en PrimaDonna.
« Terug naar het berichtenoverzicht
Om te reageren moet je eerst inloggen
Gerelateerde berichten
Populair
Blog je mee?
Ben jij enthousiast over JouwAanbieding en vind je 't leuk om te schrijven? Klim in de pen en schrijf mee op het blog van JouwAanbieding. Vertel ons jouw motivatie en wie weet lezen we binnenkort hier wel jouw berichten!
Bericht insturenNieuws melden
Heb je een tip voor onze redactie? Een nieuwtje of een onderwerp dat zeker niet mag ontbreken op het JouwAanbieding-blog? Stel ons op de hoogte, en we gaan er mee aan de slag!
Nieuws melden