« Terug naar het berichtenoverzicht
Door: Evelien
Categorie: Webwinkels
Geplaatst op: 10/4/2018
10
apr
Wehkamp.nl heeft een goed weekend achter de rug; op zaterdag en zondag beleefde de webshop haar beste weekend ooit. Er werden op het drukste moment 110 bestellingen per minuut geplaatst, wat neerkomt op 2 bestellingen per seconde. Wehkamp kon naar eigen zeggen flink profiteren van het mooie lenteweer én de populariteit van National Glamour Day.
Beste weekend ooit!
Wehkamp beleefde afgelopen weekend haar beste weekend ooit! Op het hoogtepunt plaatsten klanten 110 bestellingen per minuut, of 2 orders per seconde. Vooral gezinnen, de belangrijkste doelgroep van Wehkamp, wisten de webwinkel dit weekend goed te vinden. "Binnen deze groep zagen we afgelopen weekend een groei van zo’n 30%", aldus CEO Piet Coelewij. Coelewij geeft daarnaast aan dat meer dan de helft van de klanten via een mobiel apparaat een bestelling deed. Wehkamp focust zich sinds vorig jaar nadrukkelijk op Nederlandse gezinnen. Het online warenhuis heeft momenteel ruim 2 miljoen vaste klanten en circa 500.000 bezoekers per dag.
National Glamour Day
National Glamour Day vond dit jaar plaats op 7 april 2018. De dag is een jaarlijks terugkerend initiatief van modemagazine Glamour. Op vertoon van Glamour Magazine kreeg je 20% korting op je aankoop bij meer dan 2.500 winkels in Nederland en België én bij diverse webshops. Ook Wehkamp haakte in op National Glamour Day en gaf haar klanten 20% korting op alle mode. Er is volgens de webwinkel uit Zwolle dan ook veel damesmode, schoenen en kinderkleding besteld. Ook tuinartikelen vonden gretig aftrek, wat uiteraard te danken is aan de eerste zonnige lentedagen van het jaar.
Groei voor Wehkamp
Door opnieuw een record te breken laat Wehkamp zien een indrukwekkende groei door te maken. Afgelopen januari kwam het nieuws naar buiten dat Wehkamp miljoenen investeert in de bouw van een nieuw distributiecentrum naast het huidige DC in Zwollle. Het nieuwe magazijn is hard nodig om de 'versnelde groei' in zowel orders als nieuwe klanten aan te kunnen. De webwinkel blijft dus hard groeien en extra magazijnruimte is meer dan welkom. "Deze extra ruimte geeft ons enorme flexibiliteit om assortiment toe te voegen en zorgt ervoor dat we de snelste en de betrouwbaarste blijven", aldus Maarten Tibosch, COO van Wekkamp.
« Terug naar het berichtenoverzicht
Om te reageren moet je eerst inloggen
Gerelateerde berichten
Populair
Blog je mee?
Ben jij enthousiast over JouwAanbieding en vind je 't leuk om te schrijven? Klim in de pen en schrijf mee op het blog van JouwAanbieding. Vertel ons jouw motivatie en wie weet lezen we binnenkort hier wel jouw berichten!
Bericht insturenNieuws melden
Heb je een tip voor onze redactie? Een nieuwtje of een onderwerp dat zeker niet mag ontbreken op het JouwAanbieding-blog? Stel ons op de hoogte, en we gaan er mee aan de slag!
Nieuws melden